Saturday, November 22, 2008

Pilihan Tepat, Warga Sihat. InsyaAllah!


Saya tidak berkesempatan untuk update blog saya sejak kebelakangan ini. Terlalu banyak yang perlu saya fikirkan serentak. Apapun, kali ini saya cuba untuk berkongsi sedikit sebanyak bersama pengunjung blog 'Musafir Perjuangan' tentang khasiat Kopi Radix (mai secawan) :-)

Minuman Kopi Radix dirumus khas untuk para penggemar aroma kopi yang penuh khasiat. Antara khasiatnya :-
  • Sebagai 'afrodisiak' menambah fertiliti (kesuburan)

  • Melawas air kecil dan air besar (sembelit)
  • Mengatasi masalah 'frigid' bagi wanita

  • Tongkat Ali sebagai herba utama (tonik)

  • Menghilang sakit sendi, urat serta menguatkan otot

  • Mengaktifkan biosintesis ke atas hormon endrogen

  • Berfungsi sebagai anti-kanser/anti-viral

  • Mengandungi flavonoid sebagai anti-oksidan

Mengandungi sinergi 7 herba yang tidak terdapat di kalangan kopi-kopi kesihatan lain di luar sana. Mungkin juga ada yang menyebut 7 dalam 1. Sebagaimana minuman lain yang kita dengar 3 dalam 1 dan sebagainya. Namun 7 dalam 1 Kopi Radix nyata berbeza. Angka 7 yang dimaksudkan adalah mewakili 7 jenis herba. Ia tidak termasuk (krimer, gula & kopi) sebagaimana minuman-minuman segera yang lain.

Ada seorang ahli HPA yang komen kepada saya tentang Kopi Radix ini. Katanya Kopi Radix tidak seperti kopi lain yang biasa dia minum. Tak hilangkan mengantuk pun. Nak 'stay up' untuk 'study' tengah-tengah malam pun tak dapat tahan. Jawapan saya, Kopi Radix adalah merupakan minuman kesihatan. Bukan minuman untuk tahan mengantuk. Jika Kopi Radix adalah minuman yang sedemikian bermakna ia bukanlah minuman kesihatan. Kerana Allah ciptakan malam untuk manusia dalam 3 keadaan. 1/3 malam untuk selesaikan sebahagian perkara, 1/3 lagi untuk manusia itu tidur dan 1/3 akhir malam untuk beruzlah denganNya. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya. Namun sering manusia menentang aturan tersebut yang kadangkala memberikan mudharat di luar sedar.

Mudah saya sebutkan di sini, minuman kopi lain di luar sana yang berupaya menahan rasa mengantuk adalah merupakan minuman yang tinggi kandungan kafeinnya. Pengambilan kandungan kafien yang tinggi oleh seseorang itu dalam kehidupan seharian akan mengakibatkan kesan negatif kepada kesihatan tubuh badan. Buatlah pilihan yang bijak. Kita minum untuk kesihatan atau minum untuk memudharatkan kesihatan.

"Bermusafir & Berjuanglah"

1 comment:

Anonymous said...

Salam, Cik Wafa

Boleh tolong cerita produk-produk lain keluaran HPA